torsdag 17 juli 2008

Konstig människa

Måste för min egen skull skriva ner hur telesamtalet avlöpte.

Jag: - Ja, Madde
Uppringaren: Ja, öhhh, ähhhh, ehhhhh, ahhhh, öhhhhh......
U (tyst mumlandes så jag är inte säker jag fattade rätt): har du mannen i närheten...
U (nu högre): Alltså, jag skulle prata med Madelene
J: Ja, det är jag
U: ehhh.... öhhhh..... var jobbar du?
(vad nu detta?)
Jag talar om vilka jag jobbar åt just nu
U: Men då är det fel Madde... hejdå....

Jag satt som ett frågetecken och undrade om det var något skämt, eller vad?
Vem ringde? Vem var hon och varifrån hade hon fått mitt nummer?

Min tanke är att det är någon på jobbet som lagt till mitt nummer i telefon och dennes fru/flickvän har sett att det tillkommit ett nummer till en tjej och undrar om maken är otrogen.
Synd att jag istället för att tala om var jag jobbar inte ifrågasatte vem hon var och varför hon undrar var jag jobbar?
Jag har liksom ingen lust att bli indragen i något som jag inte har med att göra. Jag är garanterat oskyldig i alla fall.
Men nyfiken är man ju, så jag lär väl gå och fundera ett tag över vem det kan ha varit som ringde. Uppenbarligen någon som inte litar på någon annan.

Inga kommentarer: